Časté kladené otázky

Zhromaždili sme niekoľko najčastejšie kladených otázok týkajúcich sa našich služieb všeobecne. Ak hľadané informácie nenájdete, kontaktujte nás buď možnosťou zavolať alebo vyplniť kontaktný formulár.

Dúfame, že nájdete odpovede na svoje otázky.

Konkrétny detailný postup po podpise zmlúv je častokrát veľmi individuálny a nedá sa úplne zovšeobecniť, avšak čo platí pre každý obchodný prípad bez výnimky je realizácia podania na príslušnom Okresnom úrade – katastrálnom odbore, túto opäť zastrešujeme my ako realitná kancelária. Po podaní dokumentov budete obratom informovaní o tejto skutočnosti, potrebné potvrdenia o podaní následne odovzdáme podľa potreby zmluvným a zúčastneným (napr. banke) stranám.

Realitný maklér na úvod o tejto skutočnosti informuje klienta a následne realitná kancelária pripraví štandardizované znenie rezervačnej zmluvy. Rezervačná zmluva je trojstranná zmluva, ktorá sa uzatvára medzi klientom (vlastníkom), realitnou kanceláriou a záujemcom (budúcim kupujúcim), predmetom je rezervácia nehnuteľnosti po dohodnutý čas ako aj dohoda na kúpnej cene, rovnako tak ako aj dohodnutie si vzájomných práv a povinností.

Celý proces realitného obchodu s realitnou kanceláriou má celkovo** štyri hlavné fázy** – úvodná fáza, ktorá spočíva v nábere nehnuteľnosti realitnou kanceláriou, prípravou ponuky do inzercie a končí publikovaním ponuky, druhou je fáza inzerovania počas ktorej realitná kancelária aktívne vykonáva svoju činnosť a nehnuteľnosť prezentuje klientovi, v prípade záujmu zo strany záujemcu (teda budúceho kupujúceho) vstupujeme do tretej teda zmluvnej fázy v rámci ktorej štandardne pripravujeme rezervačnú a následne kúpnu zmluvu,** finálnou fázou je fáza odovzdania nehnuteľnosti**, kde sa podpisom preberacieho protokolu a následným odovzdaním kľúčov celý realitný obchod uzatvára.